Bernburg-Thale - Reisverslag uit Thale, Duitsland van Jos Roelands - WaarBenJij.nu Bernburg-Thale - Reisverslag uit Thale, Duitsland van Jos Roelands - WaarBenJij.nu

Bernburg-Thale

Door: jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

10 Juli 2019 | Duitsland, Thale

Vandaag richting het harz-gebergte, de route blijft aan de rand maar er moet toch wat geklommen worden. Afgelopen twee dagen weinig zon gezien maar vandaag is ie er weer volop bij zodat het jack rond tien uur uit kan en het shirt weer aan. In de verte komen de heuvels in zicht toch duurt het nog 40 km voordat ik er ook echt ben. Afgelopen dagen had ik al geregeld slechte stukken weg, gravel of stenen of asfalt dat eigenlijk geen asfalt mag heten maar vandaag is het echt nog veel slechter. Ruim de helft van de afstand van vandaag is onverhard of zeer slecht berijdbaar (staat ook in het routeboekje). Onderweg een vrouw gesproken, ik ben nog steeds in voormalig Oost-Duitsland, daar kan het mee te maken hebben. Morgen “de grens” over dus we zullen zien of het scheelt. 98km.