Berlijn-Lutherstadt Wittenberg - Reisverslag uit Wittenberg, Duitsland van Jos Roelands - WaarBenJij.nu Berlijn-Lutherstadt Wittenberg - Reisverslag uit Wittenberg, Duitsland van Jos Roelands - WaarBenJij.nu

Berlijn-Lutherstadt Wittenberg

Door: jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

08 Juli 2019 | Duitsland, Wittenberg

Vandaag weer op de fiets na drie dagen Berlijn, op tijd vertrokken want vandaag een lange rit. Onderweg de achterband bij een fietswinkel opgepompt want die stond nogal slap, twee kilometer verder stond ie nog slapper. Terug naar de fietswinkel alwaar ik zelf de binnenband gewisseld heb, geen gaatje gevonden, ventiel zal wel niet goed geweest zijn. Daarna bleef ie wel vol gelukkig. Broodje op dat ik onderweg gekocht had bij een bakker, toen moest ik nog een eind. Niks open onderweg, in Bad Belzig zag ik toevallig een bakker/slager die open was, er lagen nog twee koffiekoeken in de vitrine, dat waren de mijne! Mooie route vandaag, weer veel bos en ook open stukken waar je een beetje hoger was met verre uitzichten. Het laatste uur nog gravelpaden die redelijk goed te fietsen zijn. Wittenberg is een mooi stadje aan de Elbe. 140km.

• 09 Juli 2019 - 09:54

Marlou:

Hoi Jos ,
    Samen met Lars je reisverslagen op gezocht en samen gelezen .
    Amai we vinden het heel knap dat je zo'n mooie avontuur helemaal alleen doet.
    Al veel moois beleefd , zelfs een concert Super .
    Lars gaat aan zijn vertrouwde veilige routes en km van de dinsdagmiddag beginnen.
    We wensen je nog mooie veilige fiets km .
    En blijven je volgen .
    Grt uit Wuustwezel Lars en Marlou.

• 09 Juli 2019 - 10:32

Thom En Marlies:

Wauw Jos, je laat Berlijn alweer achter je, zomaar ineens 140 km weggefietst. Kanjer! Maar... die twee koffiekoeken... in Bad Belzig... ruitje ingeslagen? Had je zo'n honger?? Nu Wittenberg dus bekeken, of ook alweer verlaten? En dreunt het concert van Metallic nog na?
    Berlijn met tegenstellingen: modern en oud, oorlog en na-oorlog, rust en concert, metro en fiets... Je maakt nog eens wat mee. Erg knap zoals je dat allemaal in je uppie uitzoekt en aangaat.
    Geniet er vooral blijvend van!!! Wij zijn inmiddels weer thuis van ons weekje Drenthe, ook daar heerlijk gefietst en veel gewandeld, vanuit een mooi uitvalsbasis in Wapse, waar ook onze hond kon zijn. Genoten tot en met!
    We lezen je snel weer.
    Zundertse groeten, ThoMar.